Historia Zespołu "Złoty Krąg"

Zespół ,,Złoty krąg’’ powstał z inicjatywy pani wójt Anny Małkiewicz 05.10.2004 roku. W skład zespołu weszły osoby, które przyszły na pierwsze spotkanie. Było ich 21. Pierwszym kierownikiem zespołu została pani Wiesława Hanuszewska a kierownikiem artystycznym pani Ewa Kulka. Po kilku próbach Ewa Kulka przeprowadziła przesłuchanie i podzieliła zespół na dwa głosy. Zespół spotykał się raz w tygodniu i miały to być tylko ,, pogaduchy’’ a przy okazji trochę sobie mieliśmy pośpiewać. Szybko się okazało ,że zespół jest bardzo zgrany i się odnajduje nie tylko w śpiewie ale i w kabaretach. Bawiliśmy się i swoim programem kabaretowym przekonali do siebie wiele okolicznych i nie tylko zespołów. Po kilku miesiącach okazało się, że zespół ma też predyspozycje do tańców, co szybko wykorzystała Ewa Kulka. Nauczyliśmy się oberka i było już fajnie . To spowodowało, że uszyliśmy sobie stroje ludowe Ziemi Michałowskiej. Występowaliśmy na wszystkich uroczystościach gminnych. Zaczęliśmy być zapraszani do innych gmin na występy. Zaczęło nam się to podobać i postanowiliśmy wzbogacić nasz repertuar.
Nauczyliśmy się tańczyć Kujawiaka. Stroje też sobie uszyliśmy. Należy wspomnieć ,że za każdym razem jak szyliśmy stroje bardzo duży wkład finansowy włożył Urząd Gminy w Bobrowie. Zawsze mogliśmy liczyć na pomoc i wsparcie.
W 2010 roku ze względów zdrowotnych opuściła nasz zespół pani Wiesia Hanuszewska. Nowym kierownikiem zespołu została p. Irena Czarnowska.
Zespół bardzo szybko się uczył śpiewu i tańców co pozwoliło nam na wzbogacenie programu i wydłużenie go do 2 godzin.
W 2011 roku dołączyły do nas trzy osoby. Jest nas teraz 23 osoby.
Na początku 2012 r. pani Ewa Kulka napisała autorski program ,,Wzdłuż Wisły’’.
Przez ten program chcemy pokazać różnorodność folkloru w regionach leżących wzdłuż rzeki Wisły. Program nasz zawsze zaczynamy od obśpiewania naszego regionu , a więc Ziemi Michałowskiej, dolej jedziemy przez Kujawy, Mazowsze, Śląsk cieszyński i Podhale.
W repertuarze mamy na dzień dzisiejszy 160 różnorodnych piosenek, 6 tańców ludowych. Posiadamy stroje ludowe do tychże tańców, znamy wiele przyśpiewek ludowych. Co roku występujemy na scenach całej Polski ok. 30 razy. W swoim dorobku posiadamy wiele pucharów, nagród rzeczowych i dyplomów. Jednak najbardziej cenimy sobie przyjaźń między zespołami.

histzmn.jpg
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License